mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarımda anlatı ve anlatı tekniklerine giriş: Dersin yapısı | Gretchen Barbatsis, Narrative Theory, Chapter 21 in Handbook of Visual Communication , Theory , Methods and Media, ed. Smith, Barbatsis,Moriarty, Kenney, Routledge,2005 pp.329331 / Ödev I e giriş: Memento Bir sonraki derse hatıralarınızla ilgili bir nesne getirin ve hakkında minimum 500 kelime yazın. |
2 | Anlatı hakkında temel terminolojiler; Analoji, metaphor, metonim, metin, kavram,anlam, kurgu, kod gibi kavramlar | Ödev I: Memento Ödev teslimi ve sunum Malcolm Barnard, Fashion as Communication, Routledge; 2 edition (October 28, 2002) “Fashion and Undecidability” adlı makale s.159162 |
3 | Semiyoloji analiz & moda ifadelerinde anlatı biçimleri | Ödev II: “little black dress” üzerine bir anlatı What is a tshirt? Codes, chronotypes, and everyday objects, Betsy CullumSwan and Peter K. Meaning, p.4314 |
4 | Fotoğrafları okumak ve yazmak: Yazmada yaratıcı malzeme olarak moda fotoğraflarının analizi | Malcolm Barnard, Fashion as Communication, Routledge; 2 edition (October 28, 2002) “Good lookers”adlı makale , s.139141 Ödev: Bir moda fotoğrafını okumak ve anlatmak Moda dergileri & Bloglar |
5 | Marka anlatıları : Fotoğraf analizleri | Ed.Peter Mc Neil, Vicki Karaminas , Catherine Cole,Fashion and Fiction, Berg 2009, “Brand Story telling: Context and Meaning for Crago pants” adlı makale , s.95104 Kotler, Clark, Scott, Marketing management , Casi Isedi, Levis Strauss Italia adlı bölüm |
6 | Bir filmden tasarım anlatısı oluşturmak | Film sahneleri ve tasarımcı Yamamoto’nun dili “Dolls” veya “Notebook, Cities and Clothes” filmini izlemek Ödev: Minimum 500 kelimeden oluşan metin hazırlığı |
7 | Kurgusal Moda: Edebiyatta moda metinleri | Ödev: Metnin bir moodboard ile görselleştirilmesi Proust’un Remembrance of the Things Past isimli kitaptan bölüm okuma ve yorumlama |
8 | Midterm | Okunan makaleler üzerine sınav yapılması |
9 | Oyun analizi: Güzellik ve güzel kavramı | Ödev: Minimum 500 kelimeden oluşan metin hazırlığı Oscar Wilde’ın “The Portrait of Dorian Gray” aynı adlı filmin izlenmesi |
10 | Oyun analizi: Güzellik ve güzel kavramı | Stuart Kaplan, Visual Metaphors in Print Advertising for Fashion Products, Lewis & Clark College, Chp.11 Ödev: Bir moda ürününün okunması |
11 | Retorik bir perspektiften görsel imaj | Tasarımcı, marka, koleksiyon retorikleri Ödev: Minimum 500 kelimeden oluşan fotoğraf, catwalk ve röportajlara referans verilen bir metin hazırlığı |
12 | Marka retoriklerinin mekansal uzantısı | Markanın yayılması: Giysi, iletişim, mekan “Jörn Fröhlich ile mekan düzenlemesi” atölye çalışması |
13 | Modanın geleceği: Süper kahramanlarla süper anlatılar, fütüristik bir senaryo yaratımı | Superheroes: Fashion and Fantasy Metropolitan Museum of Art (June 2, 2008) |
14 | Trend ve sezon analizi: Bir trendin anlatısı | Ödev: Bağlam, etiket, anahtar kelime, tasarım kavramlarını içeren metinsel moodboard hazırlığı |
15 | Final projesi: Anlatı Kataloğu | Seçilecek bir giysiye ait anlatı hazırlanması ve bu metinlerin katalog halinde basılması |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Handbook of Visual Communication: Theory, methods and Media, Lea’s Communication Series Catherine Kohler Riessman, Introduction to Narrative Analysis, Sage Pub. John Berger, Another way of telling, Vintage pub, 1995 Kotler, Clark, Scott, Marketing management , Casi Isedi, Levis Strauss Italia Ed.Peter Mc Neil, Vicki Karaminas , Catherine Cole,Fashion and Fiction, Berg 2009, “Brand Story telling: Context and Meaning for Crago pants” adlı makale , s.95104 Stuart Kaplan, Visual Metaphors in Print Advertising for Fashion Products, Lewis & Clark College, Chp.11 Gretchen Barbatsis, Narrative Theory, Chapter 21 in Handbook of Visual Communication , Theory , Methods and Media, ed. Smith, Barbatsis,Moriarty, Kenney, Routledge,2005 Malcolm Barnard, Fashion as Communication, Routledge; 2 edition (October 28, 2002) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Moda dergileri & Bloglar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 6 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 25 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 16 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest